Druhý ročník - co zrovna probíráme / bonusové domácí úkoly

Třetí ročník - co zrovna probíráme / bonusové domácí úkoly

Matematika


Týden 2. - 6. prosince 2024

  • Opakujeme násobilku 0-7, upevňujeme násobení i dělení šesti a sedmi - šifry, detektivní pátrání, slovní úlohy
  • Učíme se řadu násobků 8 

Co by měly děti umět na konci tohoto týdne: 

  • vyjmenovat násobilkovou řadu 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • zpaměti dělit i násobit příklady násobilky 6 a 7 (včetně grafického znázornění ve čtvercové síti a násobilkové tabulce)
  • vyvodí z každého příkladu násobilky 6 a 7 dva příklady na násobení a dva na dělení (např.: 6x4=24, 4x6=24, 24:4=6, 24:6=4)
  • hledat vlastní řešení

Co mohou procvičovat:


Starší procvičování:

Vážení rodiče třeťáků,

mrzí mě, že pomůcka (násobilkový mobil), která byť jinde motivovala, byla právě Vašim dětem nevhodně zvolená. Děkuji za zpětnou vazbu, udělám vše, aby byla chyba napravena. Ráda bych Vám vysvětlila, proč při výuce matematiky volím i jiný přístup, než jen tradiční práci v pracovním sešitě cvičení za cvičením. Mým cílem je, aby děti pochopily matematiku nejen teoreticky, ale i prakticky, prostřednictvím zajímavých a interaktivních činností, které podporují jejich kreativitu a především kritické myšlení. Některá cvičení používáme v pracovním sešitě v konstruktivistickém pojetí výuky, kdy děti, pomocí tabulek a grafů přichází na systém třeba právě násobilky, aniž by k tomu potřebovaly pamětné dovednosti (proto mají násobilku 8 a 9 v PS vyplněnou, i přesto, že jsme se příklady neučily memorovat). Některá cvičení používáme zase jako zpětnou vazbu při procvičování a opakování (=vrátíme se k němu po probrané látce, protože jsme se učivo učili jiným způsobem, než vyplňováním pracovního sešitu, například na tabulkách / tabuli / kartičkách / všemožnými jinými metodami tak, aby hodina byla dynamická. Mechanické memorování má v násobilce bezesporu své místo, ale zaměřuji se také na názorné ukázky a slovní úlohy, které dětem pomáhají lépe pochopit, jak čísla spolu souvisejí a jak matematika funguje v reálném světě. Rozumím Vám, že jsem Vás o tomto dostatečně neinformovala, a proto bych to ráda touto webovou stránkou napravila. Jsou zde informace určené pro toho, kdo stojí o vysvětlení a větší pochopení toho, co právě (a proč právě takto), probíráme. Odkazy na procvičování dětem budou aktuálně doplňovány tak, aby se jednalo pouze o učivo, které by děti už měly mít osvojené, tudíž mohou jen procvičovat. Výhodou je okamžitá zpětná vazba na konci cvičení. Odkazy níže jsou připravené přímo pro naše třeťáky - pokud děti chtějí, mohou se při vstupu podepsat a uvidím, kdo jak procvičuje a jak se mu daří. Pokud chce jen trénovat, může se podepsat třeba tajnou přezdívkou :-). Upozorňuji, že odkazy níže jsou nepovinné.

Pokud máte jakékoliv otázky nebo návrhy, jak ještě lépe přizpůsobit přístup Vašemu dítěti, budu ráda, když se ozvete. Ráda bych, aby matematika pro Vaše děti byla nejen užitečná, ale i zábavná a inspirativní. 

Děkuji vám za pochopení, podporu a zpětnou vazbu kdykoli bude potřeba...

S pozdravem Michala Štěpánová


Český jazyk

Přidáváme ještě bonus v podobě českého jazyka: